For en seriestart!

bilde

Rosseland lå under 0-3 borte mot Vigrestad, men maktet å score fem etter hvilen i seriepremieren.

Årets første seriekamp ble ikke helt som planlagt for Oddgeir Saltes menn. Etter et par meget gode RBK-muligheter scoret hjemmelaget på sin første sjanse i kampen og doblet mot spillets gang etter 22 minutter. Hjemmelaget var høyt oppe og løp mye og godt den første halve timen. Rosseland hadde ballen mye, men slet med å sette opplagte scoringsmuligheter i mål.
Samtidig som gjestene slet med pasningskvaliteten og rytmen i angrepsspillet på den litt trange banen, kom Vigrestads kjappe angrepsrekke på flere farlige visitter. Fem minutt før pause satte de blårøde inn 3-0 og kampen virket på mange måter avgjort.

RBK-trener Salte nektet laget å ta pause i garderoben og tok i stedet fram hårføneren nede i det nordre hjørnet på Vigrestad kunstgress. Etter noen konstruktive tilbakemeldinger, et spillerbytte og noen posisjonsbytter, tok det ikke mange sekundene før det var kamp igjen. Paul Ove Laland reduserte til 1-3 39 sekunder ut i andre omgang.

Herfra og inn var det bare ett lag på banen.

Ola Selliken scoret på lekkert vis etter 65 minutter, minuttet senere sørget innbytter Are Gabriel Høyland for balanse.

Etter 73 minutter var Rosseland for første gang i ledelsen, takket være en ny scoring fra Høyland, mens Even Sel kvitterte ut tre poeng til oransjetrøyene med en signatur corner-heading tolv minutt før slutt.

Vigrestad hadde mer enn nok med å forsvare seg det siste kvarteret og seieren kunne faktisk vært enda større for Rosseland.

Mange hadde en under middels første omgang, men etter pause stod flere fram og viste seg fra sin beste side. Svein Arne Monsen briljerte på sentral midtbane i andre omgang, mens Ola Selliken spilte seg stort opp. Paul Ove Laland løp mye og godt og sørget dessuten for viktig reduseringsmål. Innbytter Are Gabriel Høyland leverte også varene som spiss i andre omgang.

Alt i alt en spesiell seriestart, der Rosseland fikk vist fram både det som lignet et bunnivå defensivt, litt av det som bor i laget offensivt og ikke minst mental styrke og vinnermentalitet ved å snu 0-3 til 5-3.
Vi gleder oss til fortsettelsen! Kanskje blir det ny tivolikamp allerede hjemme mot Eiger førstkommende tirsdag?

One thought on “For en seriestart!

Legg att eit svar

Epostadressa di blir ikkje synleg. Påkravde felt er merka *